14 maja

#122. To skomplikowane, Julie - Jessica Park


Tytuł: To skomplikowane, Julie
Tytuł oryginału: Flat-Out Matt
Autor: Jessica Park
Wydawnictwo: OMGBook
Liczba stron: 320
Data wydania: 11 maja 2016
Cena katalogowa: 34,90 zł


Internet łączy ludzi mimo dzielącej ich odległości. Jestem miejscem, gdzie łatwo możemy nawiązać nowe znajomości bez wychodzenia z domu, pozwala też na szybką weryfikację czy dana osoba rzeczywiście nadaje się do roli naszego nowego przyjaciela. Internet może nas też zgubić. Okazuje się, że bardzo łatwo można się przyzwyczaić do internetowej znajomości…

Julie przeprowadza się do nowego miasta, aby rozpocząć naukę na studiach. Jednak okazuje się, że opłacone i wynajęte przez nią lokum nie istnieje. Z pomocą przychodzi rodzina Watkinsów, oferując jej zamieszkanie wraz z nimi, w pokoju jednego z synów, który opuścił już rodzinne gniazdo. Relacje między domownikami wydają się być dość napięte, a w powietrzu wyczuwalna jest aura tajemniczości. Julie nawiązuje kontakt z Finnem. Początkowo Internetowa znajomość nie jest niczym poważnym, to jednak z czasem ulega zmianie.

Styl autorki jest bardzo prosty, co znacznie ułatwi zapoznawanie się z pozycją grupie docelowej – młodzieży. Książkę czyta się błyskawicznie, zarówno przez prosty język jak i samą fabułę książki. Historia, którą wykreowała Park, była dla mnie przewidywalna – schemat większości pozycji młodzieżowych jest niemal identyczny – i odrobinę naciągana, ale to zupełnie nie odebrało jej magicznego stylu i siły przekazu. Lawirując między miłością, przyjaźnią i katastrofą, autorka zahaczała o wiele aktualnych i istotnych dla młodzieży tematów, z którymi borykają się na co dzień – zaczynając od samotnej przeprowadzki do nieznanego miasta, poprzez wskazanie siły Internetu i późniejszych konsekwencji zawierania znajomości Internetowych, dochodząc do prawdy, do której ciężko jest się przyznać i która niejednokrotnie może odwrócić bieg życia o 360 stopni.

Główną bohaterką jest Julie, która w najbliższym czasie rozpocznie naukę na studiach. Jest dziewczyną, która przeprowadziła się do innego miasta, która nastawiona była na usamodzielnienie się, co jednak jej nie do końca wyszło. Jest postacią o dość silnym charakterze, jednak ulegającą młodzieńczym pokusom i będącą bardzo łatwowierną. Jej życie miłosne zaczyna nabierać tempa, kiedy poznaje przez Internet Finna – początkowa przyjaźń przeradza się w coś znacznie większego, a Julie przywiązuje się do chłopaka, mimo że jeszcze nie miała okazji poznać go w rzeczywistości. Ślepo zapatrzona w Finna, odrzuca możliwość nawiązania związku z kimś innym niż on.
To skomplikowane, Julie to książka będąca słodko-gorzką opowiastką o życiu, o rodzinnych problemach i umiejętności, albo jej braku, w radzeniu sobie z nimi. Poruszając aktualnie istotne tematy dla młodzieży, autorka sprawiła, że cała historia wydała się bardzo prawdziwa. Bardzo dobra książka, która mimo że nie wywołała we mnie emocjonalnego tajfunu, dawała porządnie do myślenia.


22 komentarze:

  1. Początkowo byłam do niej nastawiona sceptycznie, ale mimo wszystko bardzo mi się spodobała :) Nie była typową opowiastką i potrafiła mnie zaskoczyć :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja miałam na nią ochotę, ale jakoś mnie od siebie odpychała, dziwne rzeczy między nami się działy. Ale ostatecznie bardzo się cieszę, że zdecydowałam się na jej przeczytanie, bo to jednak mądra książka :)

      Usuń
  2. Hmm... widzę w niej minus, jakim jest przewidywalność i pójście utartym schematem. Z drugiej strony dużym plusem jest ostrzeżenie, jakie ze sobą niesie. Czasami zapominamy o tym, jak niebezpieczny jest internet. Przeczytałabym z ciekawości, właśnie dla tego tajemniczego Finna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U starszych czytelników przewidywalność może odebrać radość z jej czytania, ale jednak książka jest dla nastolatków, a ta grupa jeszcze nie zna na tyle dobrze świata, żeby móc się spodziewać niektórych wydarzeń :)

      Usuń
  3. Mam wielką, wielką ochotę ją poznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! :) Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz!

      Usuń
  4. Chętnie się skuszę na tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś niespecjalnie ciekawi mnie ta pozycja, być może kiedyś się skuszę, ale raczej nieprędko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co kto lubi :) Mimo wszystko cieszę się, że do mnie zajrzałaś! ♥

      Usuń
  6. Na pewno przeczytam. Jeszcze kilka lat temu czytałam tylko takie książki. Może teraz okażę się już na nie za stara, ale jednak spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nigdy nie czytałam takich książek i szczerze tego żałuję i teraz, na starość, nadrabiam :D

      Usuń
  7. Na początku nie miałam najmniejszej ochoty na tę książkę, ale ostatnio usłyszałam o niej wiele dobrego, no i jak to zwykle bywa - zapisałam sobie ten tytuł ;), a Twoja opinia utwierdza mnie w przekonaniu, że warto bliżej się przyjrzeć tej powieści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam zapoznanie się z tą pozycją ♥

      Usuń
  8. Boje się, że z racji na lekki styl i grupę docelową dla starszych czytelników będzie zbyt prosta i łatwa. Jeżeli tak to dlaczego mnie tak kusi? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nie wiem dlaczego, ale mnie też tak pokusiła :D

      Usuń
  9. Okładka jest bardzo interesująca i przykuwa wzrok. Jeżeli tylko będę miała okazję to z wielką chęcią zapoznam się z tą pozycją, myślę, że może mi się ona spodobać :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię czytać książki, których bohaterowie to młodzi ludzie, w wieku szkolnym czy studenci. Można się wtedy poczuć jak w tamtych czasach.
    A tę książkę zamierzam przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się spodoba! Ja ostatnio też coraz chętniej sięgam po młodzieżówki :)

      Usuń
  11. Młodzieżówki niespecjalnie do mnie przemawiają, ale ta wydaje się mieć w sobie coś co jednak w pewnym stopniu mnie kręci. Czas pokaże czy się zdecyduję na lekturę "To skomplikowane, Julie".
    Pozdrawiam- strefawyobrazni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © rude recenzuje.