02 sierpnia

Zapowiedzi wydawnicze - sierpień




Miałam ogromną nadzieję, że w sierpniu pojawi się niewiele książek, które by mnie gdzieś tam kusiły i intrygowały. I w sumie tak też się stało! Zapowiedzi dosyć biedne, bo zawierająca jedynie 12 pozycji, ale za to jakich perełek (a przynajmniej mam taką nadzieję). Rozstrzał gatunkowy też jest, jak to w takich zestawieniach u mnie bywa! Lecimy chronologiczne, wg daty wydania!

2 sierpnia 2016

Dzika bestia - Jorge Franco

Izolda mieszka w dziwacznym i zarazem fascynującym zamku. Przytłoczona nierealnością otaczającego ją świata, ucieka przed samotnością w gęstwinę zamkowego lasu. 
Jorge Franco kreuje w swojej powieści mroczną baśń, która przeradza się w obłąkańczą historię pewnego porwania. Zarówno w twierdzy, jak i poza nią, miłość, „ta dzika bestia”, przybiera postać obsesji, uzurpuje sobie prawo do sprawowania kontroli nad drugim człowiekiem, rozpala żądzę zemsty. Można się od niej uwolnić, jedynie akceptując śmierć jako przeznaczenie. 







3 sierpnia 2016

Plutopia. Atomowe miasta i nieznane katastrofy nuklearne - Kate Brown

Choć każdy słyszał o Czarnobylu, o Richland i Oziorsku tylko nieliczni. To nie dziwi, bo miejsca te ukrywano niczym tajne laboratoria z „Archiwum X”. Rosyjskie Ministerstwo Energii Atomowej nie udzieliło Kate Brown zgody na wjazd do Oziorska. Oba miejsca do dziś objęte są zmową milczenia. Wiele spotkań z tymi, którzy zgodzili się mówić, odbyło się w okolicznościach godnych powieści sensacyjnej. Informacje przekazywano nerwowym szeptem i zaszyfrowanym językiem, a informatorzy odmawiali zgody, by ich cytować. Ci, którzy próbowali ujawnić prawdę o wypadkach i zagrożeniach dla zdrowia ludzi, byli inwigilowani, nękani, śledzeni i zastraszani zarówno w USA, jak i w Rosji, nawet po zakończeniu zimnej wojny.




Ocal mnie - Abbi Glines


Historia Cage'a (znanego z poprzedniej części, przyjaciela Low), który zostaje przez trenera zesłany na wieś, by tam pomagać w gospodarstwie. Ma to być jego kara, za to że prowadził samochód pod wpływem alkoholu. Tam poznaje Evę. Po pierwszym spotkaniu surowa i oschła dziewczyna tylko podsyca jego zainteresowanie. Cage dowiaduje się, czym spowodowane jest jej zamknięcie się przed światem. Wspólnie pomagają sobie zapomnieć o przeszłości.








Zimne ognie - Simon Beckett


Kate to spełniona zawodowo londyńska singielka. Jest jednak bardzo samotna – niedawno rozstała się z partnerem, a jej jedynymi przyjaciółmi są Lucy i jej mąż. Marzy też o dziecku. Wkrótce poznaje przystojnego mężczyznę, z którym jest jej coraz lepiej. Gdy zachodzi w ciążę i pragnie wyznać mu tę nowinę, on nagle znika bez śladu... Okazuje się, że jej kochankiem był psychopata, podający się za psychologa Alexa Turnera, który na dodatek porywa jej najlepszą przyjaciółkę...








Mężczyzna w białych butach - Waldemar Ciszak, Michał Larek

Rok 1991. Na poznańskim blokowisku niepozornie wyglądający mężczyzna zaczepia idącego do szkoły nastolatka. Wymyśla pretekst, żeby dostać się do jego mieszkania. Chłopiec początkowo nie podejrzewa niebezpieczeństwa... 
"Mężczyzna w białych butach" trzyma w napięciu mocniej niż jakikolwiek kryminał i wciąga bardziej niż najlepsze reportaże! To powieść inspirowana prawdziwymi wydarzeniami, które na początku lat 90. wstrząsnęły Polską. Wychodząc poza ramy gatunku, autorzy przedstawiają historię głośnych zbrodni seryjnego mordercy. 







Rekiny wojny - Guy Lawson

Efraim szukał okazji, aby trochę zarobić i poimprezować. Postanowił wykorzystać do tego największego naiwniaka w USA – system zamówień publicznych Pentagonu. W styczniu 2007 roku on i jego kumple, Alex i David, wygrali kontrakt o wartości 300 milionów dolarów na dostawę broni dla amerykańskich żołnierzy w Afganistanie. Ponieważ jej nie mieli, kupili tanio starą zardzewiałą chińską amunicję od albańskich handlarzy i wysłali ją do Kabulu. Gdyby byli ostrożniejsi, może nigdy byśmy o nich nie usłyszeli. Trójka popalających trawę kumpli wkurzyła jednak kilka ważnych osób – od Moskwy po Waszyngton.






Never, never - Colleen Hoover, Tarryn Fisher


Czasem wspomnienia mogą być gorsze niż zapomnienie. Charlie i Silas są jak czyste karty. Nie wiedzą, kim są, co do siebie czują, skąd pochodzą ani co wydarzyło się wcześniej w ich życiu. Nie znają swojej przeszłości. Pomięte kartki, tajemnicze notatki i fotografie z nieznanych miejsc muszą im pomóc w odkryciu własnej tożsamości. 
Ale czy można odbudować uczucia? Czy można chcieć przypomnieć sobie... że ma się krew na rękach? A jeśli prawda jest tak szokująca, że tylko zapomnienie chroni przed szaleństwem? Umysły Silasa i Charlie pełne są mrocznych tajemnic. 
On zrobi wszystko, by wskrzesić wspomnienia. 





9 sierpnia 2016

Ocalałem z Buchenwaldu. Moja droga przez piekło - Louis Gros, Flint Whitlock

Miałem zaledwie siedemnaście lat, kiedy późno w nocy rozległo się pukanie do drzwi. Do domu wtargnęła francuska policja, aby aresztować mnie i mojego ojca jako członków ruchu oporu. Po kilku miesiącach we francuskich więzieniach dwa tysiące współwięźniów zamknięto w dwudziestu wagonach kolejowych. Naszym celem był Buchenwald, najstraszniejszy obóz w nazistowskich Niemczech. Tam traktowani byliśmy przez nadzorców z SS jak podludzie i zmuszani do pracy niczym niewolnicy. Byłem bity, głodowałem. Widziałem brutalne tortury i bezsensowne mordy. Ale ocalałem. 




17 sierpnia 2016

Idealna - Magda Stachula

Anita prawie nie wychodzi z domu. Podgląda ludzi przez kamery miejskiego monitoringu. To jej okno na świat, które pozwala kontrolować wszystko i wszystkich. I zapomnieć o sypiącym się małżeństwie oraz dziecku, które bardzo chciałaby mieć. 
Pewnego dnia znajduje w szafie sukienkę, której nie kupiła. Później szminkę, która do niej nie należy. Potem wydarza się coś jeszcze…
Ktoś wie o niej wszystko. I powoli realizuje swój plan.
Thriller psychologiczny, którego nie będziesz mógł odłożyć.
Takiej autorki jeszcze w Polsce nie było.




24 sierpnia 2016

Klawisze - Drauzio Varella 

Więzienne rebelie, nielojalni współpracownicy, solidarność, egoizm, akty tchórzostwa i bohaterstwa. Varella, naoczny świadek dziesiątek więziennych wydarzeń i przyjaciel wielu strażników karnych, zdaje czytelnikowi bezpośrednią i wstrząsającą relację z tego, jak funkcją brazylijskie zakłady penitencjarne.











Przez niego zginę - K.A Tucker

Dwudziestoośmioletnia Maggie Sparkes przyjeżdża do Nowego Jorku, by spakować rzeczy przyjaciółki, która popełniła samobójstwo. Policja zgromadziła mocne dowody. Twierdzą, że Celine połknęła całe opakowanie środków psychotropowych, popiła je wódką i już się nie obudziła. W szkatułce ukrytej w mieszkaniu przyjaciółki Maggie odkrywa jednak coś, co stawia wiele niewygodnych pytań. Musi dowiedzieć się czegoś o tajemniczym mężczyźnie, którego Celine kochała, chociaż miał stać się przyczyną jej zguby. 
Szukając informacji, Maggie odkrywa nieznane fakty z prywatnego życia przyjaciółki. Przypadkowo stawia się także na celowniku mordercy, który nie cofnie się przed niczym, by jego zbrodnie nie wyszły na jaw. 




25 sierpnia 2016

Dziewczyny w ogniu - Robin Wasserman

Miłość, okrucieństwo, porywające odurzenie dziewczęcą przyjaźnią – ta wstrząsająca opowieść rzucona na niespokojne tło miasteczka ogarniętego moralną histerią jest bezkompromisowym i niemożliwym do zapomnienia wejrzeniem w okres dojrzewania: dziewczyny zagubione i odnajdujące się, dziewczyny silne i słabe, dziewczyny płonące jasno, coraz jaśniej, a także te, którym pisane było stać się jedynie chwilowym rozbłyskiem. Dziewczyny w ogniu.









Koniecznie dajcie znać na jakie premiery Wy czekacie w sierpniu ♥

9 komentarzy:

  1. Idealna mnie tak intryguje strasznie!
    A Dzika bestia, ojeej. Tytuł mnie przekonał, wręcz kupił. Ciekawe co uda mi się zdobyć. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie również intryguje "Idealna". Nie sięgam za często po polskich autorów, jednak dla tej książki zrobiłabym wyjątek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Idealna" mnie bardzo ciekawi. Chyba się skuszę na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako, że uwielbiam Colleen Hoover, to na pewno do mojej kolekcji dołączy "Never, Never". :D
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. "Idealną" mam już za sobą i bardzo mi się podobała! Czekam na nowego Becketta. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przed wszystkim czekam na "Never, Never", ale ostatnio zaciekawiły mnie też "Zimne ognie" oraz "Przez niego zginę" :)

    http://k-siazkowyswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zainteresowała mnie "Idealna" i "Przez niego zginę" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiele z tych propozycji bym przeczytała. Ja czekam na ksiązkę Janiny Lesiak o królowej Annie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie oczywiście najbardziej zainteresowało "Never Never". Uwielbiam książki Coleen i jestem ciekawa, jaka okaże się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © rude recenzuje.